Lärare med klass

Howdy!
 
Måndagar är bäst, de bestär endast utav två lektioner och en lååång lunch! 
På geografin gick vår lärare igenom olika sätt på hur klimatet förändras med hjälp av vind, vatten och istid. Det härliga med henne är att hon är den mest awkwarda läraren i världen. Hon skulle kunna vara grundaren till all awkwardness! Hon kan helt plötsligt lägga fram kommentarer som inte har med någonting att göra, eller som alltid lyckas bli missupfattade, haha så komiskt. Här har vi en bild som ska föreställa berg med vatten: 
 
 
 
Då hon skulle förklara för oss att istiden kommer uppifrån och rinner.. ned? Så gjorde hon en historia utav det (jag blev inte mycket klokare kan jag säga)
 
Hon börjar med att berätta om GB-glassgubben som står uppe på ett berg och vevar glass, det kommer mer och mer glass. Nedanför berget finns en stad där det bor människor. Sedan sa hon: "Här har vi en sked." (Så målar hon ut den mitt på all glass.) "I Staden bor det barn som älskar glass, ni vet barn älskar glass. GB-gubben vevar mer och mer....alla barnen tar sina skedar och börjar äta upp all glass, så mycket de orkar iallafall." (Där började jag skratta) "Men sen orkar inte barnen äta mer glass! Och eftersom GB-gubben vevar och vevar och vevar så kommer ju all glass över och begraver hela staden, det var ju lite synd..."
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback