Skoltrötta stackare

Jag älskar din röst.

Du gör mig så glad.

Kan jag inte bara få krama dig hårt och länge?

Skulle göra det för evigt om du lät mig..

 

 

Har skrivit uppsats i ca 3 timmar nu. Vill inte mer, orkar inte. Suck. Läste nyss ett blogginlägg på henshorna.blogg.se om skoltrötthet m.m. Tycker synd om de barn som ska få betyg redan i årskurs 6 nu. + deras betygsystem som är svårt att få bra betyg i om man inte är född med superhjärna, grattis till dig i så fall. What's your secret? Jag tycker inte om sättet vi bedömmer människor på. Om vi får bra betyg, är vi bättre människor då? Blir man mer "duglig" som människa om man får MVG i en kurs än om man klarar sig med ett G? Ja, jag blir så sur på det här. Det finns ju inget annat sätt att bedöma mänsklig kunskap på. Jag erkänner, jag har ingen aning om hur vi skulle kunna få det att fungera på ett annat sätt.. Men att sedan få uppleva unga människor som inte levt än, redan vara trötta på livet? Kommer det bli ökad depression om trycket på dem ökar desto mer? det får vi väl se om några år då media har undersökt ungdomars psykiska ohälsa ännu en gång.

 


Lyssna på den här låten, den är så fin. Blackmill – Evil Beauty

 

 

 

Lite gamla feelgood-bilder jag tog för ett tag sen
 
 
 
 
 
 
 
 


ahhhhh pressen är enorm. Mitt blogginlägg handlade mycket om pressen utifrån. Men kommer inte mycket av vår press från oss själva? Jag menar världen är full av människor som blivit framgångsrika trots dåliga betyg i skolan. Fast kanske har samhällsklimatet blivit hårdare .... Jag vet inte. MU..

Svar: Jadu, jag tror pressen kommer från alla håll och kanter. samhället, familjen, ens egna mål. Ja. Allt är kaos och det är jättesynd om allt och alla. Punkt. <3
Felicia O. Art

2012-12-06 // 20:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback