Blackmill - Evil Beauty

Hej!
 
Sitter just nu och äter frukost. Tänker, vad ska jag skriva, vad ska jag skriva? Sitter och väntar en stund ifall något skulle dyka upp. Men nej. Ööh... Det är svårt att blogga när man är tom i skallen alltså.
 
Idag kan jag med gott samvete plugga fullt ut eftersom jag satsade 6 timmar på att måla igår! Så geografi och psykologi, prepare yourselves! Because i'm not gonna take it easy on you two..
 
Blackberryisland fick målningen heta... Ärligt talat så brukar jag namnge mina målningar det första namn som dyker upp i huvudet såatte, det fick bli blåbärs-ön. Grejen är att musiken som spelades samtidigt heter Blackmill så jag döpte den till fel namn... -.- Men det känns fel att byta namn på dem när de redan fått sig ett, stackrarna då, så därför gör jag inte det.
 
Denna målning har en liten historia bakom sig. Flickan på bilden sitter på en högt uppsatt svampformad-ö och ser ut över det oändliga havet. Hon är lite smått bekymrad men glad. På bilden är hon precis i början utav historien, sen lägger hon sig ner och andas in den varma sommarvinden. Efter en stund reser hon sig och kisar mot solljuset, tänker en stund och börjar sedan att dansa. Efter ett tag känner hon sig lite ensam och skapar sedan en manlig skepnad av gräset, vinden river och sliter i allt och gräset blåser nästan bort men hon försöker igen. När hon är nöjd blåser hon på gräsgestalten och bort faller allt gräs. Det som finns kvar är en pojke som står och ser lugn ut. De ler mot varandra och flickan lär honom att röra på sig, de börjar med att göra spegelrörelser och tillslut står de och dansar likadant, han har nu blivit en riktig människa. Och det slutar med att de bara ligger i gräset och tittar upp mot skyn. :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback