Random Livsglädje

Hallå där!
 
Livet leker vår och nätterna blir allt längre.
Igår var några tjejer och jag ute och härjade, denna gången var vi på Birgerjarl igen. Förut tyckte jag om DJ:en de har där men nu är han mest irriterande skulle jag vilja säga. Han är först och främst den som styr över all musik vilket ger honom en sorts makt. Dock är han bajstrist och jag ville bara gråta. Nä, fast, ändå litegranna eller jo ja.. va? Dansade, knuffade, gick, brottades med befolkningen för att komma fram till bardisken där DJ-snubben hoppade runt stod stelt och klickade på lite knappar så att förra årets danslåtar + den urtjatade "DU BYGGER BYGGER UPP OCH DU RIVER RIVER NER"- låten trumpetade ut ur högtalarna. Den får mig alltid att hoppa lika högt utav "lycka".
 
På detta vis gick vår lilla pratstund ut:
 
Jag: *Vinkar fibrilt med händerna för att få killens uppmärksamhet*
 
DJ-snubben: *Vickar lite på en platta samtidigt som han diggar med kroppen åt vänster*
 
Jag: *Vinkar med en hand närmare hans ansikte*
 
DJ-snubben reagerar inte.
 
Jag: *Vinkar snabbare och mer irriterat*
 
DJ-snubben vaknar till ur sin musik-koma och ger ifrån sig ett irriterat: "VAD?"
 
Jag: "KAN DU BYTA MUSIK TILL NÅT ÖÖH, FRÄSIGARE!?"
 
Dj-Snubben: "VAH!?"
 
Jag: "MUSIKEN ÄR LITE TRÅKIG, KAN DU BYTA LÅT!?"
 
Och svaret jag fick var...
 
Vände mig sedan irriterat om till vännerna och berättade vad som hände, sa något klatchigt i form av hur trist han var och livet fortsatte. Sedan bytte han av en annan DJ - till min lättnad... 
 
Lixom, när ca 5-6 låtar efter varandra suger och man märker att majoriteten av de betalande besökarna dansar på ett sätt för att visa "Jag dansar bara för att jag faktiskt inte har en plats att stå ensam i ett hörn och gråta för att musiken här inne är tråkig" borde DJen FÖRSTÅ att man INTE FÅR FORTSÄTTA med sina konservativa tankar om vad för musik folket vill ha. Han borde förstå att kunden alltid har rätt och att han har MINDRE rätt..
Men vad ska man göra då när den dåliga musiken fortsätter att strömma ut ur högtalarna? Stå still och bua? Nej, det fungerar inte. Det ända man kan göra åt saken när en irriterande låt spelas upp för 4:e gången är att skrika med som aldrig förr tills rösten dör ut. Annars måste man återigen tillbringa 4-5 minuter med att gunga fram och tillbaka samt ge folket runtomkring sura blickar bara för att dom klarar av att sätta på sig ett smile trots det faktum att låten suger bananskal.
En random snubbe daskade till mig på rumpan. Fan att jag inte hann daska till honom på kinden tillbaka. Men men, livet kan inte alltid vara rättvist, ellerhur? Nää... I want you to be aware of the fact, that will revenge myself if we ever meet again big boy.
 
 
 
 
På tal om ingenting.
 
Träffade en tjej i öh onsdags när jag matade änderna, hon gjorde också det. Så vi började att prata om änderna helt random och kom in på alla möjliga djur-ämnen. det visade sig att hon också är vegetarian, älskar hippie-saker och efter att vi bytt nummer så smsar vi tydligen precis likadant dvs vi använder samma ord och flummiga meningsbyggnad. Tänk att man "haffat" kompis på 15 minuter! Det här händer ju inte! Weird. Vi ska faktiskt gå och fika redan nästa vecka :) Tjoho!
 
::::::::::::Random livsglädje::::::::::::
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kastrerad.
Såhär mycket tycker vi om tratten!
 
 
 
 
Nu flyger vi ut på nya äventyr!
Ni får ha det så supeerb, nyss åt jag tacos med mamma och pojkvännen min och nu fortsätter myskvällen med film och myspys! awyeah.
goodbye until....the future enter... us!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback