Som speed-dating fast herre-gud-vad-det-inte-tar-slut

 

EU diskuterar ingående de snussmaker som får finnas (som de ändå inte kommer att få sälja i Europa) samtidigt som de vägrar att diskutera den omstridda abortfrågan. EU anser nämligen inte att abort är en kvinnlig mänsklig rättighet.

Det kostar 30kr i timmen att parkera utanför jobbet här. På ett år står man med sin bil på en och samma plats 8 timmar om dagen, istället för att åka utomlands och upptäcka livet utanför jobbet.

Alla kan vara modeller. Definiera ordet model. Alla människor är en avbild av sig själv, vilket är den personens egna kroppsform och genuppsättning. 5% av amerikas befolkning har en sk "modellkropp". SKÄRPNING! Om vi då 95% NORMALA människor, som inte modeller, är vi då vackra? Eller behöver vi då kanske en personlighet för att täcka upp för vårt så hiskliga utseende? Jag vet nog. Samhället är korrupt och FEL! Stoppa detta med ett uppror en gång för alla! Låt oss kasta skit, bananer, plommon och fågelbajs. Hi, Im not fat, Im healthy! :) So shut the fuck up.

 

Öppnade nyss ett brev som jag inte skulle ha öppnat. Häh. Nu måste det skickas om tydligen och krångla runt. Felåt ._.'

Alltså, jag skulle inte vilja bo i Killstad. Blir nojjig bara jag tänker på det.

Det kom en sprudlande glad kille hit nyss med fruktkorgen som levereras 2 ggr i veckan. Han hade vitt linne och slitna sommriga jeans, var mörkhyad och hade rufsigt rastahår. Kunde inte låta bli att le. Tänkte på att det kändes som en film för allt var så fixat. Såg nästan ut som att han precis kom från regnskogen.

 

Lyssnar på låten Gods and Demons. Därefter dyker det upp en registrering med en liten trasig stackars hörapparat i. Stämningen av musiken gör att jag plötsligt får känslor för den lilla plastbiten som ligger där alldeles trasig och ensam.. Åh!

Skrev nyss in en gubbe som är 103 år gammal. Shiiiiiit! Bra jobbat gamle gosse!

Petronella från Strängnäs ville bli psykolog. Hon föddes med en naturlig begåvning som gjorde det enkelt för henne att erhålla personkemi med allt och alla. Hennes inre glöd brann för att hjälpa folk med deras bekymmer och hon fanns alltid på rätt plats vid rätt tidpunkt för att trösta både syskon och vänner. Fritt främmande människor öppnade förvånansvärt lätt sina hjärtan utan en droppe alkohol i blodet och berättade om sina innersta farhågor och drömmar för henne som mer eller mindre plågade dem. Petronella behöll därefter deras hemligheter i en kista med obrytbart lås i sitt hjärta tills den dag då hon funnit en lösning. Petronella var bra på att skriva noveller i skolan och fick MVG i allt som hade med svenska att göra. Dock var hon inget vidare geni när det gällde andra ämnen. På vårterminen i trean under hennes gymnasietid drömde Petronella om att bli psykolog. Sommaren därpå fick hon beskedet om att hon hamnat på reservplats 468. Vad gjorde Petronella för fel? ...Hon gjorde aldrig något fel.
Petronella ställde samma fråga till samhället och samhället svarade: Kära lilla barn. Det spelar ingen roll om du är född till att bli världens mest framgångsrika psykolog. Inte ens om du vore stöpt i psykologformat. I denna värld måste du tänja på gränserna, se ut över dem. Du duger inte som du är med dina få MVG. Ingen bryr sig om dem. I denna värld ska du vara bra på ALLT inom ALLT! HÖR DU!!

ALLA postgubbar/killar/män (det är tydligen ett mansdominerat-jobb) är så himla trevliga! Alltid lika glada och önskar en att ha en bra dag fyllt med solsken och kärlek. (Okej inte riktigt, men nästan) VI BEHÖVER FLER GLADA MÄNNISKOR! Fler borde alltså jobba som brevbärare. Här har vi ju beviset. Samt bevis på att det inte bara är svåråtkomlig framgång och pengar i sikte som gör mänskligheten lycklig!

Ögon mötte ögon. Han såg trött ut. Jag såg ännu tröttare ut. (inget romantiskt) Vadå, det är väl inget konstigt alls. Vi gick bara över awkwardsgränsen med cirkus förtioarton sekunder. Inget konstigt alls.. Jag kände mig bara fett obekväm efter det.

Ibland tänker jag mig hur audionomerna stampar på burkarna som apparaterna ligger i. De kan vara helt förstörda alltså nu pratar vi om vanliga plastburkar med lock, typ som dem man kan kissa i osv. Stackars plastburk. Ligger där och skriker när den blir trampad på... Please also have lives!

Haaaaa. Skrev "Justering av slak." istället för "Justering av skal." Det fick mig att tänka på penis.

Abra kadabra simsala prutt, nu vill jag uttrycka min ilska och ta ett skutt! Och ämnet ÄR......... Nånting som jag kommer att komma på lite senare. Och kaffe är egentligen inte så gott. Man dricker det bara för att lura hjärnan att man egentligen är totalt utdöd på energi. Koffein mina damer och herrar. Koffein.

Man ska inte försöka klämma fram idéer. De bara dyker när man minst anar det. För mig kommer dem fallandes likt en bomb med tickande klocka (ca 2 sekunder) för hur länge den stannar i mitt huvud så att jag lixom måste kasta mig till mobilen för att skriva ner den. Det händer i ca 90% av fallen då jag har jättemassor att göra. Men vad gör väl det Pontiak? Ingenting... Ingenting.

Sitter och ser koncentrerad ut med fokuserade stränga ögonbryn. Shit vad jag kommer få rynkor i förtid.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stämplade mig själv så jag nöps. Det gjorde SÅ ONT! Precis som knivar när man slinter och skär sig själv. Man tänker lixom men, jag trodde vi var VÄNNER! Men knivar är precis som ormar. De låtsas vara ens vän men vänder man ryggen till önskar de livet ur en och stabbar en i mörkret när ingen ser.... Eller hör... Om man inte skriker, och har fönstret öppet, och någon hade bestämt sig för att ta en nattpromenad, och gick utanför just ens eget fönster, just den tidpunkten, som inte lider utav grovt nedsatt hörsel, som äger en hörapparat (i detta fall) som fungerar, och att personen i fråga orkar göra rent öronen (mycket viktigt), för personen är renlig av sig, för personen har lärt sig att det är bra att vara lite renlig nån gång ibland iallafall och att tops inte alltid är helt fel att borra in efter en lång, varm, härlig... dusch

Alla ser så tråkiga och allvarliga ut när de inte skämtar med varann här inne.. 5 pers som längtar till semestern, det förstår jag. Men jag har iallafall party i min skalle! wuhu. Sitter och diggar för mig själv. Folk måste tro jag är socialt missanpassad eller nåt. Utbrast nyss "Åh kolla en guldig hörapparat! Kolla! Ah mah gawd, its so be-a-utifuul!"

Äh...ah. "Fel färg på hörapparaten. Ska vara sten, se notering på kartongen." ..... Jaså, förlåt? Ni vill inte ha någon hörapparat. Ni vill ha sten. Jag ge er sten. Gå Hämta Bam Bam och Tarzan.

I morse gick jag och handlade laktosmjölk. Killen i kassan såg skitsur ut och såklart skulle jag räcka honom en 50kr rabatt-lapp som tydligen bara fungerade i Uppsala (såg sedan att det stod H&M på den så det hade ju inte funkat ändå) men han var så sur! Jag menar där står jag stressad och andfådd och vill bara ha min laktosmjölk. Och det ända jag får är skit! Hade sån lust att säga "Jaa.. Alltså det är ju faktiskt inte BARA du som är trött på morgonen. Drick kaffe och gaska upp dig!" Fast sen kom jag på att han kanske hade varit med om värsta traumat i morse och det hade ju inte jag... Så jag lät bli, för den här gången.

 

På ett ställe av ett papper står patientens adress med minipytte bokstäver så att man måste anstränga sig till det yttersta för att kunna tyda skriften. Herregud, jag är väl ingen falk heller. På ett annat ställe på samma papper skrev dem addressen igen med MEGASTORA bokstäver. Herregud, jag är väl ingen mullvad heller.

Det är ju nästan så att tanken på att få återse sin älskade igen efter en månad av stor saknad gör saknaden ännu värre när det bara är två veckor kvar. Tomheten känns större och hungrigare på själ. Man äts lixom upp inifrån på något sätt. Tanken på den förutspådda perfekta dagen då vi ses. Tanken som beskriver det ultimata mötet med den ultimata kyssen strax efter. Åh. Den mannen. Han är lite som Ernst. Ni vet, Sommar mer Ernst? ... Har inte sett det men, det verkar ju bra.

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback