Kaffe + SJ ger ingen bra effekt...

(Y)
Orson – So Ahead Of Me
 
 
Helt okej dag (till en början). Det har varit den piggaste dagen på hela veckan trots att jag somnade runt 24 inatt! Fast, kan nog bero på att jag hällt i mig kaffe hela dagen. Detta gjorde också att jag kände mig överpigg och glömde bort saker lite då och då. För mycket coffein är inte bra för mig...
 
 
Såg en man som gick på promenad med sin hund längs med spåret.
Tur att det inte kom nåt tåg, då hade de ju inte levt längre...
Meneh, det var ju tur det.
 
 
Igår kväll träffade jag Johan och vi gick till Pub 19 där En Poppel skulle uppträda. LÄNK: - En Poppel – Oh Children
Hade blivit inbjuden av Amandus att komma och kolla på dem! Kvällen blev jättetrevlig då den fylldes med kuldans, härlig musik, träff med både vänner och andra bekanta samt armbrytarkrig som ingen kunde vinna (tyvärr).
 
 
Tillbaka till idag ----> Tappade min tur-och-retur-biljett till tåget hem, fem minuter innan det skulle gå. Greps utav panik. Blev såå jättearg på mig själv för nu skulle jag behöva betala pappa extra bara för att mitt minne klumpedunsar. Fis. Pappa: "Nu blir du skyldig mig 80 kronor.." Jag: "Mmmh, jag vet -.- " Kanske tappade jag den på vägen då jag hamnade lite på efterkälken när vi var på väg mot pendeln för 20 minuter sen. Men jag var verkligen tvungen att ta kort på månen, den såg så vacker och lycklig ut mot den ljusblå himmelen. Fick ju springa ikapp pappa på den hala is-asfalten sedan... Det ända jag minns är att jag sprang efter och skrek " Aaah jag döör ! Jag kommer dö! ... Hah! Jag dog inte!" Osv... Kommer nog ärligt talat aldrig att växa upp helt..
 
 
På tåget kokade jag utav ilska, ville slå på något.
Blev inte heller gladare när det luktade jättemycket svett överallt så vi fick byta vagn. Hamnade sedan mittemot en kvinna i serisrosa kavaj som käkade nötter. Hon blev varje gång tvungen att sträcka sig en meter  för att få tag på varenda nöt hon sedan snabbt snaskade i sig utan att slita blicken från sin skvallertidning. Blev med ens arg igen då jag tänkte "MEN ÅH, flytta nötpåsen närmare!!!!" Sen hostade hon till (antagligen för att hon fått en nöt i halsen, ja, tänk om vi hade haft nötallergiker här på tåget! DÅ hade du suttit riktigt illa till stumpan.)
Efter hostandet började hon att dra in snor i näsan så att det praktiskt taget sorlade.. Därefter började en gubbe som satt på sätet bakom mig att hosta. Det lät som att han höll på att dö. Inte slutade han heller, det lät ungefär såhär: "ÖHHM... UH-ÄÄÄHHHH!! *Snörvel* Aahh....*suck*...UHÄH....*harkel*..*suck*..." Detta fick mig att dra upp halsduken över näsan och muttra för mig själv: "Människor är så jävla äckliga..."
 
Såg sedan kontrollanten komma gåendes. Plockade snabbt fram min nyinköpta överbetalda biljettjävel och placerade den bredvid min väska. Sa sedan till pappa: "Bäst för honom att han tar sig en titt på min biljett nu när vi varit så duktiga och köpt en ny..." När det var vår tur att visa upp våra betalningsbevis fick min lilla rättighetshandling ca 0.005 sekunders uppmärksamhet, sedan hasade han slappt vidare. Mitt tålamod sprack och jag kunde inte låta bli att utbrista: "See!? Jag kunde fan ha hållt upp toalettpapper framför karln och han hade inte ens sett någon skillnad!!"
Kvinnan mittemot skrattade.
Sen kom vi till Uppsala tack och lov.
 
 
Vi svängde in en snabbis på det nya Coop inne i den nybygda gallerian vid stationen.
Uppmärksamma er på detta nedan!
Är de inte söta så säg?
 
Hehe javisst är de det. Men om dessa kostar 4.90 st blir det ca 36kr per liter.
På vägen hem gick vi och diskuterade hur affärer försöker lura på oss att köpa onödigt dyra saker.
Pappa: "Varför skriver de i sånna fall 4.90? Varför inte bara 5kr! De kostar ju inte 4.90! Utan 5! Det blir ju 5 i kassan!"
Jag hakade snappt på denna butterhet eftersom jag redan var "in tha moode". Jag svarade: "Ja, men de där 10 örena gör ju skillnad, i alla fall när du betalar med kort. Köper du 10 st små cola-or sparar man ju en krona! Eller så köper man en stor liter cola istället.. Så sparar man en massa pengar.."
 
Då kan man lika gärna köpa 2 liter Coca Cola för ...15kr? Luuuurendrejerier säger jag bara! Låt er inte luras gott folk! By the way så gillar jag inte cola så mycket alls faktiskt, dricker hellre vatten. ;)  :(
 
 
 
Tro mig när jag säger att himmelen var SÅHÄR blå!
För den var det.
Dock fanns där ingen gul snö.
 
 
Nu ska jag duscha och uppleva det nya shampoot jag köpte för 216kr. Måtte det bevara min nya hårfärg!
Hejs bajs.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback