La Familia

Svejs hejs!
 
ÅH! Man känner sig verkligen som en ny människa efter att ha sovit en heel natt och tagit en lååång sovmorgon, eller hur?
 
Tyvärr hade jag inte sån tur.. Blev väckt x-antal gånger utav två kelglada katter som tyckte att sova är för latmaskar. Jag kände sig som en nybliven zombie som precis blivit väckt ur graven och kisar lite halvt mot katten som står med ansiktet 2 centimeter från ens eget och säger MAOW! prrf, prrrf, prrf "Ja, hej på dig också magic..." *GÄSP*
 
Resultat: ögonsveda heeela långa daaagen, yay! Jag tycks aldrig vakna helt, suck! Det gör man däremot om man har skola! I alla fall jag. Kör alltid min dagliga rutin på skoldagsmornarna. Så härligt att ha fått schema på det. Vakna - toa - fixa te - smink - klä på sig - te klart + äta frukost - borsta tänderna. DONE! Tror jag är lite utav en schemamänniska faktiskt, behöver ha nån form av struktur när jag ska plugga osv. Även om jag älskar spontanitet!
 
Aw mamma. Det spelas en gammal låt (säkert från sköna 80:talet) på radion. Nu står hon i köket och sjunger. Detta förgyller verkligen dagen haha. Själv sitter jag i som ett hallon i rosa mjukiskläder och skriver på skoldatorn. 
 
Hahahaha skrattade nyss rakt ut. Som ni vet är Magic en riktigt stor katt (dock verkar han inte veta om det) - en väldigt barnslig feg katt i en vuxen kropp. I alla fall så skulle han "smyga" emot Maja (vit söt katt som tror hon är en princessa) och när han gjorde det krökte han på ryggen, la svansen i ett S och gick i gangsterstil mot henne. Alltså, det var en av de roligaste gånstilarna jag sett en katt göra! Därefter sprang han in i sovrummet och kom tillbaka som en raket med Maja i släptåg. Vi har en ganska liten röd tunnel som kattungar kan leka i, den sprang Magic emot och lyckades med lite tur att klämma sig igenom, han såg ut som en stor valross eller nåt. Medans denna knasiga händelse utspelades låg en annan katt Molly, och spanade från sin korg. Hon vinkade fram ena framtassen med ett förnämt uttryck i ansiktet och såg ut att tänka: Åh gud, ni är bara såå barnsliga!. Ja, hon ser sig själv som husets drottning kan man säga. 
 
Grejen är att man inte tänker sig att husdjur har så unika personligheter. Man tänker att en katt är en katt, en hund är en hund som förhoppningsvis lyder och kan sina tricks och kaniner eller marsvin sitter där i sin bur och springer runt runt lite då och då. Men de har verkligen starka personligheter allihop, precis som vi människor. Exempel på känslor och egenskaper katter/människor har gemensamt: Vi kan båda uttrycka glädje (när man känner sina djur kan man faktiskt se när de sitter och ler.) Vi är alla irriterade ibland, känner lycka, hat, smärta och kärlek! Det är så gulligt när en katt är kär i en annan, det märks vekrligen. Ska nog ta upp och prata om ämnet kärlek här lite senare :)
 
Jag och Magic igår :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback