Lycka

Jag förväntar mig aldrig att få mycket presenter eftersom jag aldrig ber om mycket eller känner att jag behöver dem. Kärlek väger tusen gånger mer än köpta presenter, det vet vi ju alla. Kärlek är det mäktigaste på jorden och vi bör ta det till vara så gott vi kan. Kärleken är som en gåva till oss kan man säga, utan den skulle vi vara totalt känslokalla och livlösa. Kärlek ingiver hopp om framtiden, den för samman människor, den sprider värme och det är ju precis det som julen betyder. Kärlek och värme. Lycka och omtanke.
Jag tycker så synd om de stakars människor som sitter och firar jul helt ensamma som kanske inte har någon familj eller vänner att dela denna vackra högtid med.
Satt och diskuterade med mamma hur synd det är om de hemlösa mäniskorna som brukar sitta och be om pengar kring gatorna i staden. Det är så fruktansvärt. Jag kan inte bestämma mig om jag ska ge dem en peng eller inte då de kanske bara går och köper sprit eller droger för pengarna. Hoppas alltid på att socialen kan hjälpa dem på något sätt. Önskar att de i alla fall har en familj som de tas om hand av. De kanske inte har mycket till julmat hemma så att de kan äta sig proppfulla som vissa andra men så länge de känner familjekärlek måtte deras jul bli värd dagen. 
 
Har själv haft min första vegetariska jul medans mamma och pappa åt de gamla vanliga. Kan inte säga att jag älskade eller njöt utav det jag åt men jag tvivlar ändå inte på det val jag gjort och det står jag för. Känner mig ganska stolt att jag stod emot julskinkan, den blev verkligen perfekt i år tyligen. En slags inre kamp tog form innuti mig om jag ändå skulle smaka en bit. Men vad gör väl det? Tänkte jag. En liten bit och jag har brutit det jag står för. Att äta ett dött djur. (dock äter jag fisk och ägg, det är många vegetarianer som gör det tyvärr men då det blir svårare att få i sig vitaminer, proteiner etc. när man inte äter kött är det väldigt viktigt att man äter dessa...) Tanken på döda djur får mig att må illa, synen utav ett brunt dött grishuvud i tv-rutan i morse fick mig att lipa av avsky. Det är inte klokt hur mycket jag har förändrats, tyckte att allt var helt okej i mat-väg förut, men nu börjar jag verkligen må dåligt när jag tänker på hur vi bestämmer över och avslutar djurens liv. MEN NOG OM DETTA. Nu ska vi inte vara deppiga! Detta är ju en UNDERBAR dag som delas utav de flesta människor runt om i vår runda värld! Är det inte lite konstigt att vår värld är rund trots allt, jag menar.... Varför kan den inte bara vara platt ändå?
 
Tog kort på de presenter jag fick om ni är nyfikna! :)
 
2 julkort - 1000kr till massage/hårfixning.
Trisslotter, jag vann 90 + 30x2 kr.
2 par mjukisstrumpor, röda och vita(som inte syns).
Biljett till stand-up med Björn Gustafsson och Henrik Schyffert i maj!
Ett nytt mobilskal med söta diamanter på (så supertjejigt och fint).
3000kr presentkort på Monki! Awesome!
En rakapparat så jag kan raka benen! Hahaha "Well hello there smooth legs ;)..."
Och så till sist en svart mysludd tröja som jag kan gå runt i och känna mig som en mysbjörn!
 
Har verkligen fått såååå fina presenter i år!
 
 
Mamma köpte som sagt en ny dator! Tog hit min platta idag så att jag kan rita, åh så lycklig!
 
Katterna har också fått presenter, bla. en filt som de kan mysa på som blir varmare ju längre de ligger på den!


fick du 3000 på monki?!?!

Svar: ja :O det är helt galet!
Felicia O. Art

2012-12-24 // 23:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback