En vardag i livet

Hej där :) sitter just nu på pendeltåget, det går 56. Och där, nu åker vi. En dag av arbete, en dag av ryggont. Är man inte anpassad för ett arbete att packa post, fakturor och sortera apparater är man inte, eller så har jag kanske bara en dålig rygg? Minns att jag fick hänvisningar av en doktor för många år sen att jag borde träna upp muskulaturen i den. Aja, är man lat som fan så är man. Skaffade ett gymkort för två år sen ungefär. Hur många gånger gick jag dit? Två. Två gånger! Wow det är så att man borde skämmas... Får hoppas på att folk nån gång gör lika slösaktiga inköp som jag.

Nu gäller det att hålla hårt i stålarna! Efter dessa veckor av arbete (brainmeltdown) så ska jag försöka ta körkort. Körkort... Det kortet kommer bli nyckeln till självständighet, man måste ju ha en bil såklart men jag vill kunna känna mig oberoende någon annan om jag vill åka någonstans. Haken är bara den att jag är så himla osäker på mig själv, hur ska JAG av alla människor lyckas ta det? Fast många lyckas ju iof, me. De säger alltid DET ÄR SVÅRARE ÄN DU TROR! Jaha? Så hur klarade då du av det?? Vet inte..

Åt en macka nyss, med marmelad och ost på. Innan det en skål fil. Jag tog de sista flingorna.

På lördag flyttar vi, känns konstigt. Har bott på denna plats i ett år och det är redan dags att ge sig av. Vi får se hur det blir, kommer iaf få eget rum nu! Tak och lov. Då kan man leva rövare bäst man vill med sin pojkvän utan att behöva tänka på att föräldern kan dyka upp när som helst haha.

Fan va jag älskar Johan alltså. Har aldrig älskat någon så mycket i hela mitt liv. Vi är helt enkelt rätt. Vi passar ihop på alla sätt och vis. Dessutom är vi bästa vänner, skrattar åt det mesta men kan även prata allvar. Vi berättar våra innersta känslor och tankar för varandra och stöttar varann när det känns svårt. Nackdelen är att vi blivit beroende av varann. Han åker bort idag, till Luleå. Så nu blir det 4v utan min ängel. Som tur är har vi köpt flygbiljett så jag ska komma och bo där i 2 veckor! Tänk så fantastiskt! 2 veckor med sin själsfrände!
Ska man vara ytlig så har han inte bara ett vackert inre, han är otroligt snygg också. Kan inte fatta att jag har världens mest attraktiva pojkvän! Ah, ibland har man sjukt med tur!

På tal om ingenting. Kollade nyss upp från mobilen och fick ögonkontakt med en kvinna snett mittemot mig. Hur länge har hon iakttagit mig? Eller såg vi på varandra just i samma ögonblick så nu tänker hon samma sak om mig? Gåtor som dessa passerar min hjärna varje dag. Jag begrundar mycket varje dag. En positiv sak med mitt jobb är att man sitter och tänker mycket. Man får tid för att reflektera kring livets gåtor. Det mesta går som på räls nu.

Önska mig lycka till :) Pussar




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback