Projektarbete

Mitt projektarbete går ut på att skapa bilder som har en känslomessig laddning.
Jag vill förmedla en speciell känsla i det jag gör. Till exempel "kärlek" eller "hat"
Senare på året tänker jag skicka bilderna till ett företag som kan skriva ut bilderna åt mig så färgerna blir fina och klara. Förhoppningsvis kommer jag och min klasskompis Sara-Lisa kunna hålla en liten utställning för klassen så att de kan komma och titta på våra två projektarbeten. Hon tänker måla med smink och ställa sig kritiskt mot skönhetsindustrin, hoppas det går bra för henne!
 
Här är de bilder jag hittills har målat, kommer förmodligen använda mig av dessa.
 
 
Den här bilden är ca 2.6 MB. haha, största bilden jag hitills målat, tog en hel dag :) "Cat with wings"
 
Den här tog nästan lika lång tid.. Glömmer att ta tid eftersom jag påbörjar och fortsätter flera dagar senare, men uppskattningsvis tar de mellan 5-10 timmar att göra ungefär. "Lydia"
 
Ibland känner jag mig så här, helt tom. Känslokall. Det är ingen trevlig känsla alls... "Empty"
 
 
Den här får man tolka som man vill :) "The man with the hourglass"
 Den här får man tolka som man vill :)
 
Så har vi till sist "Elfbride". En målning som jag ändrat ca 5 ggr. Blev galen på hennes läppar, näsa och ögon.. haha allt faktiskt. Är ganska så nöjd. Även om färgerna blev vackra :)


Du borde verkligen jobba inom nåt där du får göra tecknat eller animerat eller vad det nu heter, du e så sjukt duktig på fantasy! Älskar timglaset!!

2012-11-13 // 22:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback