Melankolisk feber

-Hallå hallå!
 
Längesen jag uppdaterade bloggen. Detta blir nu mitt 3e inlägg här, varför jag inte skrivit på länge är för att jag är lat helt enkelt. Men nu känner jag faktiskt för att skriva av mig :)
 
Skolan känns ganska så kämpig just nu, inlämningsuppgifter/uppsatser/prov hit och dit, tusen sidor som ska läsas och jag vill bara försvinna ner i ett hål och typ bo där i väntan på bättre tider. Men näe, fly går ju inte.. Samtidigt som mitt liv går allmänt segt fram just nu så har man ju varit med om värre.
 
Tänker tillbaka på förra året, känns som evigheter sen jag gick i 2an. Tiden går verkligen fort! Det är inte klokt. Om ett ögonblick kommer jag vara 50 bast och förmodligen sitta uppkrupen med en kopp Earl Grey Original i ena handen och aftonbladet i den andra samtidigt som radion spelar upp urtjatade lugna favoriter. Åh, det låter frestande, fast ändå inte. Jag vill faktiskt inte fastna här som en typisk svennebanan till kvinna...
 
 
Om jag har turen på min sida kommer jag studera i London om ett eller två år, jag vill lära mig mer engelska och utöka mina kunskaper inom konst. Vilken dröm!
Jag är som sagt en väldigt drömmande person. Det kan dock göra att jag svävar iväg och blir fokuserad i skolan.. hääeh
 
Den här dagen har varit den längsta på länge, skrev upp 10 saker jag skulle göra efter skolan, suck. Klockan är ca 8 och är fortfarande inte klar med allt. Men tack vare tre koppar kaffe håller jag mig vaken, kissapauser sker ju varannan minut.
 
Hade ju tänkt att vara skämtsam och rolig i min blogg men idag känns inlägget torrt och mjäkigt, som ett försök till att skapa inspiration... Men en sak måste jag bara säga. VARFÖR går alla runt och är så deppiga?? Jag blir själv helt trött och slut pga av det.. Snälla kära människor, jag vet att livet är jobbigt just nu, alla vackra färger har dött ut och kvar ligger detta kalla väder och surar som fan, den underbara glada solen har än en gång gett upp och vi inväntar snön som förhoppningsvis ska falla. 
 
Helt otroligt att du orkade läsa igenom detta inlägg, hade aldrig orkat gjort det själv! Tack :D
 
Hade dock en oootrooooligt mysig kväll igår! Gick på bio med min kära mamma, vi såg Intouchables (En oväntad vänskap på svenska)
Här är trailern :) http://www.moviezine.se/film/intouchables



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback